Indkvartering og forplejning

Logi og forplejning

Indkvartering i et hyggeligt maritimt miljø

Et af de elementer som gør en uge på Svendborg Sejlerskole til en særlig oplevelse er, at man bor ombord. Vi har både lokaler og fartøjer placeret i den dejligste del af Svendborg havn ved Ærøfærgen og Maritim Centers bro med udsigt over Svendborgsund og de gamle træskibe.

Der er indkvartering på en  tursejler-båd – 41 fods Beneteau sejlbåd – med fire kahytter og rummelig salon med plads til alle aktiviteter.

Der er endvidere mulighed for at deltage på Sejlerskolens kurser og “bo i land”. Vi kan anbefale Hotel Ærø, som er nærmeste nabo med fælles hyggelig gård.

Det er det vores intention at gøre undervisningen engagerende og nærværende for den enkelte, og skabe et inspirerende samvær om vores fælles interesse for at være på vandet.

Netop mødet med andre interesserede sejlere er med til at gøre et ophold på sejlerskolen til en sjov og lærerig uge.

Vores skolefartøjer ligger ved Træskibsbroen bagved Det Gule Pakhus i Svendborg Havn. Nærmeste adresse er Havnepladsen 3, 5700 Svendborg.

Træskibsbroen ligger fem minutters gang fra tog og bus. Kommer du i bil er der parkering på havnen og oppe i Svendborg by. Der er begrænset med gratis parkeringspladser i Svendborg, du kan finde mere information på Svendborg Havns hjemmeside eller Kommunens.

Deltagerne på Sejlerskolen

Vore deltagere er både nybegyndere og mere erfarne sejlere. Der er nogenlunde lige fordeling mellem kønnene og deltagere som kommer alene eller som par.

Uden mad og drikke . . .

Madlavningen og udgifterne hertil, deles mellem kursisterne på bedste sejlermanér og løber gennemsnitligt op i 600 kr. pr. kursist. Skolen har udarbejdet en madplan for ugen, med udgangspunkt i nærende, økologiske og hovedsageligt vegetariske retter. Allergier eller andre hensyn kommunikeres direkte til instruktøren.

Eksamen – den flittiges festdag

Eksamen er som bekendt den flittiges festdag og afholdes den sidste dag på kurset.

Sejlerkurser

Drømmer du om langfart?

Sammen med jordomsejleren, foredragsholder og filosof Joakim Quistorff-Refn har vi udviklet et praktisk kursus, der ruster dig til langfart.

Du får tre døgn til havs på det tredobbelte jordomsejlerskib
S/Y Nerthus og masser af værdifuld viden og erfaringer til dit togt
.