Om os

Kvalitet i Svendborg Sejlerskole siden 1990

Svendborg Sejlerskole er en privat sejlerskole, der med stolte traditioner og godt sømandskab blev stiftet i 1990 og drevet af Ann Panduro og Niels Poulsen. Det er en af Danmarks ældste og største private sejlerskoler, der har uddannet utallige fritidssejlere og professionelle sømænd til alle former for certifikater og træning igennem årene. Træning og kurser foregår i Det Sydfynske Ø-hav, i Middelhavet, Det Caribiske Hav og Stillehavet.

Nu drives sejlerskolen af et stærkt, erfarent og kompetent team med Sune Blinkenberg og Nicolai Juel Vædele i spidsen og rutinerede instruktører med både undervisningserfaring og 1.000-vis af sømil under kølen.

Vores grundindstilling er at  sejlads skal være trygt, sikkert og præget af godt sømandskab for kun på den måde bliver sejlads en fornøjelig affære.

Vi byder velkommen til både nye, uøvede kursister og til mere trænede kursister, der vil skærpe deres kompetencer og kunnen ombord.

Vi er ansvarlige for alle forhold vedrørende kurser på sejlerskolen og bidrager til høj kvalitet i læring og en uhøjtidelig og tryg atmosfære ombord på skolefartøjerne.

Vel mødt i Svendborg Sejlerskole. Vi glæder os til at sejle med dig!

Sune Blinkenberg

Skibsfører

Mere end 20 års erfaring som professionel sømand, skipper og underviser. Worldwide cruising erfaring.
Speciale: Caribien og Stillehavet

Bertram

Bertram Silver

Yachtskipper 3

Mere end 10 års erfaring som instruktør, skipper og professionel sømand
Speciale: Danske farvande

Nicolai Juel Vædele

Yachtskipper 1

Mere end 25 års erfaring som skipper, kapsejler, instruktør og underviser. Worldwide cruising erfaring.
Speciale: Middelhavet og Sydøstasien

Joakim QR

Joakim Quistoff Refn

Yachtskipper 1

Mere end 20 års erfaring som kapsejler og skipper. World Wide cruising erfaring
Speciale: Langfart

Drømmer du om langfart?

Sammen med jordomsejleren, foredragsholder og filosof Joakim Quistorff-Refn har vi udviklet et praktisk kursus, der ruster dig til langfart.

Du får tre døgn til havs på det tredobbelte jordomsejlerskib
S/Y Nerthus og masser af værdifuld viden og erfaringer til dit togt
.