Forår 2022

Nyhedsbrev – forår 2022

Livet i Svendborg

Nej! – Vi har endnu ikke solgt Svendborg Sejlerskole, men der er stadig interesserede og engagerede potentielle købere til foretagendet.

Vi fortsætter derfor ufortrødent sæsonen igennem, – måske med lidt medhjælp nogle af ugerne i sommerperioden.

Det har været et fint forår med mange forskellige kurser og sommersæsonen tegner også rigtig godt.

Flodrejserne på Canal de Medi i Sydfrankrig bliver nu også en del af programmet i år.

Vi glæder os til at prøve turen af på vores research tur her i juni.

Vi forventer, at vi efter turen, kender området og kan læse franske menu kort samt erhverve os et indgående kendskab til de franske vine.

Kanal Sejlads på de franske floder

Vi har som den første destination valgt at sejle på Canal de Medi mellem Toulouse og Montpellier. Kanalen ligger i Sydfrankrig og har forbindelse fra Middelhavet helt ud til Atlanterhavet.

Det er vældig fint, at vi den ene af de to uger kan starte i Toulouse og sejle hele vejen til Montpellier, medens den anden gruppe kan tage turen tilbage. Der bliver også mulighed for at leje cykler for dem, der gerne vil tage en lille tur på land, der er for øvrigt heller ingen bakker langs med kanalen.

Der er hyggelige landsbyer med gode franske restauranter spændende markeder, smukke og frodige dale med vinmarker, som rummer nogle af de bedste franske vine. Vi kan naturligvis ikke nå at sejle hele vejen på en uge, men vi er blevet anbefalet dette område som et af de skønneste steder for kanal sejlads.

Hvis du er interesseret, er du meget velkommen til at ringe eller sende en mail, så kan vi fortælle mere om selve turen, båden vi skal sejle i, fly informationer, priser etc.

Som sagt tager vi på en research tur her i juni, så vi glæder os til at kunne fortælle meget mere om turen, når vi kommer hjem.

Første rejse:
30. september – 7. oktober 2022
pris 12.500 kr.

7. – 14. oktober 2022
pris 12.500 kr.

Fra "De varme lande" - Sidste Caribiens rejse med Ann og Niels

Efter mere end 25 år blandt de gamle danske øer i Caribien, bliver det nu definitivt den sidste rejse med os som skipperpar og rejseledere. Vi har planlagt hver af de to rejser i januar og februar som to ugers ture.

På grund af coronaen, havde vi i år en temmelig problematisk tur med mange lemfældige flyaflysninger og corona restriktioner, som pludselig kunne dukke op uden varsel. Da vi ikke måtte sejle fra Tortola til hverken Sct. Thomas eller Sct Croix, blev oplevelsen jo noget begrænset.

Vi forudsætter nu, at coronaen ikke igen skal lægge forhindringer for vor udlængsel, så vi også kan tage behørig afsked med de vidunderlige øer. Det er blevet til mere end 1.000 gæster, vi har sejlet med derude og har delt mange festlige stunder og utallige oplevelser.

Vi vender tilbage til de vidunderlige øer omkring Tortola i British Virgin islands og vore gamle danske øer St.Thomas, St.Croix og St.John.

Vi skal sejle i en 40 fods katamaran med alle tænkelige bekvemmeligheder. Der er fire rummelige kahytter, en kæmpe salon, stort cockpit og direkte adgang fra salon til det det store soldæk forude.

Der er to toiletter, køleskab, fryser og strømmaskine til 220 volt.

Vi sejler denne gang i en båd og regner med 6 deltagere på hver af de to ture.

Vi lejer bådene hos Sunsail, det største og mest professionelle af udlejningsbureauerne derovre, så vi kan glæde os til en formidabel sejlerrejse i et af de fineste sejlerområder i verden.

Hvis I er interesserede i at deltage på en af rejserne, vil vi meget gerne høre fra jer snarest, så vi kan få en pejling af hvor mange flybilletter, vi skal bestille.

Se tur beskrivelsen på hjemmesiden.

Se vores katamaran i Caribien:

Første rejse:
13. – 29. januar 2023

29. januar – 12. februar 2023

Det Græske Øhav

Vi har lejet de samme to nyere både de sidste par år – en 46 fods samt en 48 fods Beneteau sejlbåde med 5 kahytter på hver båd. Der er tre toiletter med bad på hver båd. De har kæmpe cockpit og stor salon under dæk.

Det Ioniske hav ligger på vestsiden af Grækenland, syd for Korfu og er et af de mest vejrstabile områder i Det græske Øhav. I slutningen af august og september er der det mest behagelige klima blandt øerne med let vind, strålende sol og normalt ingen regn.

Som tidligere sejler vi ud fra havnen i Lefkas og glæder os til gensynet med Ittica, Kafelonia, Meganisi og Kalamos.

Vi ser frem til de hyggelige tavernaer, de gæstfrie grækere, 26 grader varmt badevand, fine sejlture, græsk salat, retzina og jeg ved ikke hvad.

Rejserne bliver udbudt som pakkerejser, så man kan være sikker på at kunne få alle sine penge retur, hvis rejsen ikke kan gennemføres. Vi har nummer 1456 i Rejsegarantifonden.

tryk for Beneteau Oceanis 48 fod:

26. august – 2. september 2022

2.– 9. september 2022

Tredje rejse:
9.– 16. september 2022

Kontakt

I de perioder vi er ude at rejse, kan vi stadig kontaktes på mail: niels@svendborg-sejlerskole.dk.
Telefonen har ikke altid dækning.

Rejsegarantifonden

Husk – I kan nu også være dækket af vores medlemskab af Rejsegarantifonden for den del af rejsen, vi er ansvarlige for – også hvis I selv vælger at stå for køb af flybillet.
Medlem af Rejsegarantifonden 1456.

Ann og Niels
Svendborg Sejlerskole
Ann: Tlf. 20214250
Niels: Tlf. 23602597

Drømmer du om langfart?

Sammen med jordomsejleren, foredragsholder og filosof Joakim Quistorff-Refn har vi udviklet et praktisk kursus, der ruster dig til langfart.

Du får tre døgn til havs på det tredobbelte jordomsejlerskib
S/Y Nerthus og masser af værdifuld viden og erfaringer til dit togt
.